Online reklamom protiv korone

Online reklamom protiv korone

Pandemija korona virusa značajno je uticala na poslovanje velikog broja firmi. Istraživanja su pokazala da su posledice korona virusa velike po male preduzetnike i preduzeća, ali s druge strane da postoje i firme, koje su doživele veliki pomak u toku pandemije.

Online prodaja doživela je povećanje za 45% u toku pandemije, što je dovoljan dokaz da je online platforma budućnost poslovanja. Takođe, ova činjenica pokazatelj je da se online poslovanje i marketing, odvijaju nesmetano čak i u slučajevima krize.

Prema podacima e-Commerce asocijacije u Srbiji je ukupan prihod od e-trgovine pre dve godine bio 289 miliona evra, a prošle veći od 320 miliona evra, što je dovoljan pokazatelj razvoja online trgovine u našoj zemlji.

Zašto je online reklama bitan faktor u poslovanju?

Uzmimo primer preduzeća, koje je počelo da posluje u toku pandemije korona virusa. Koji je najbolji način da se njegovo poslovanje poboljša i da se poveća broj klijenata?

Dobar marketing i naravno online poslovanje. Ovo su dve bitne stavke, bez kojih privrednici ne mogu poslovati u otežanim uslovima. Dakle, da bi došao do velikog broja klijenata i povećanja profita, vlasnik firme mora posedovati adekvatnu reklamu na internetu i platformu za online poslovanje.

Prednost online poslovanja je velika iz nekoliko razloga: doseže do ciljne grupe, dostupna je za veći broj klijenata, pomaže u sklapanju partnerstava sa ostalim firmama,  i omogućava Vama da na taj način ostvarite veći profit. U evropskim državama online poslovanje je gotovo deo svakodnevnice. Online sastanci, online kupovina, online licitacija i drugi vidovi online poslovanja su zastupljeni već vise od 10 godina.

Ipak, porast elektronske trgovine, početak je razvoja online poslovanja u Srbiji. Kada uporedimo Srbiju sa zemljama EU, shvatićemo da elektronska trgovina zaostaje, ali ipak na dobrom je putu da se razvije. U maloprodaji online trgovina u 2019. godini dostigla je 13,7 odsto ukupne maloprodaje, a očekivanja su, prema podacima Nasdaka (Nasdaq), da će do 2040. približno 95 odsto svih kupovina biti preko elektronske trgovine.

"Svaki deseti predmet u Srbiji kupljen je preko interneta"

Maršal Makulan (Marshall McLuhan) bio je u pravu, kada je rekao da će napretkom tehnologije svet postati “globalno selo”. Ovu rečenicu možemo primeniti i u slučaju online kupovine.

 U toku trajanja pandemije korona virusa, veliki broj klijenata nije u prilici da ode u obližnju prodavnicu, butik ili tržni centar i kupi potrepštine. Na taj način online kupovina postaje jedino rešenje, ukoliko brzo I lako želite da dođete do željenog proizvoda.

Online trgovina održala je male i velike firme i još jednom nam je dokazala, da do proizvoda, koji želimo možemo doći u najkraćem vremenskom roku.

Dobar pokazatelj značaja online kupovine, jeste i mogućnost da se humanim radom pomogne starim licima. Naime, starim licima su dostupni dostavljači hrane i lekova, koji će im željeni proizvod doneti na kućnu adresu i time sprečiti rizik od zaraze korona virusom.

 “Interesantan podatak je da je svaki deseti predmet kupljen u Srbiji, kupljen je preko interneta i to govori da je vrednost tog tržišta velika i značajna,” napominje za info biz urednik portala Netokracija Marko Mudrinić.

Uzimajući sve faktore u obzir, online marketing dobar je način da ostvarite uspeh kad je u pitanju Vaša delatnost. Na primeru korona virusa dokazano je da su online poslovanje i digitalni marketing najbolji način da firma poveća broj klijenata i profit.