Jednom rečju, marketing se zasigurno može
definisati kao skup aktivnosti komunikacije, promocije i razmenjivanja ponude
između potrošača, klijenata, partnera i društva u celini.
Sada se postavlja ono pravo pitanje Zašto je marketing bitan i na
koji način može pomoći da vaš biznis dostigne uspeh?
Jedna od glavnih stavki je da marketing gradi
dobru reputaciju
vaše firme.
Vaše prisustvo na pretraživačima, na bilbordu,
društvenim mrežama, tv- u ili štampanim medijima će odati utisak da ste firma
koja zna svoj pravac i vidi svoju
budućnost. Nećete ostati samo zapamćeni nego ćete steći poverenje kako
postojećih klijenata, tako i potencijalnih.
Širi vest
Marketing
zasigurno pojačava prodaju usluge ili proizvoda.
Nakon što ste upoznali ljude sa vašim
biznisom, sledeći zadatak je da ih uverite zašto baš trebaju da izdvoje novac
za vašu uslugu ili proizvod.
Čim osetite da ste već osvojili neki deo tržišta
vaše želje mogu postati realnost i kupci će svakako širiti glas o vama i
preporučiti vašu firmu prijateljima i porodici.
Svako ko je zadovoljan nekim proizvodom i
uslugom, ima tendenciju da iste nesvesno ili svesno promoviše.
Dok se širi vest o vašem biznisu, broj klijenata,
prodaja proizvoda ili usluge biće u porastu.
Ova pojava je posledica prethodne promocije vašeg biznisa i truda u
marketingu, koji vam najviše odgovara.
Zdrava
konkurencija
Poslovanje na tržištu može biti otežano kada se
uzme u obzir poslovanje velikog broj konkurencije koja se u kontinuitetu trudi
da osvoji tržište.
Mada, postepeno ispitivanje tržišta rada i
poslovanja nam omogućava da pratimo trendove i da uvek imamo duh za
takmičenjem, kako bismo pored vrlina uvideli i mane konkurencije. Na taj način
uspeli bismo da unapredimo sopstveni biznis.
Ukratko, zdrava konkurencija omogućava nam da se
predstavimo tržištu bez uticaja velikih kompanija, kako ne bi osvojile
apsolutno tržište svojim poslovanjem. Na taj način se manjim preduzećima
ostavlja prostor kako bi se predstavili potencijalnim klijentima i daje im se
mogućnost rasta i razvoja poslovanja.
Sve ovo treba da imate u vidu kada želite da se
probijate, rastete i opstajete na tržištu.
Jer na
kraju je ipak sigurno da bez marketinga, nema prodaje i nema novih klijenata,
što znači da nema ni biznisa.