Uspešan trgovac je pre svega odličan biznismen

Uspešan trgovac je pre svega odličan biznismen

Upoznaj se s tržištem, „zbliži“ se s svojim proizvodom, razumi svoje kupce, dobro upoznaj mesto na kome se baviš trgovinom.

„Ako praviš planove za uspešno poslovanje zaključan u svojoj sobi, nemoj se nadati dobrim rezultatima“, kaže Kevin Vong (Kevin Wong), senior menadžer iz Sunway Group-a.

Ako želite uspešno da se bavite trgovinom, morate sami da prođete ceo put koji prolaze vaši kupci. Samo tako ćete otkriti slabije delove i potencijalne rudnike zlata koje vam plan na papiru nikako neće pokazati. Ovo je još značajnije kada se osvrnemo  na različite proizvode i usluge koje nudimo sve zahtevnijim kupcima.

-          Ključne osobine koje mora da ima vrhunski trgovac veoma slu slične onima koje ima vrhunski biznismen – kaže Vong.

Trgovci moraju da budu „dinamičniji“ i da razumeju sve aspekte posla koji ne obuhvata samo trgovačke elemente. Moraju da ostvare dobru komunikaciju kako sa klijentima, tako i sa saradnicima, kao i da objasne ideje svima koji ulažu novac u dati projekat. 

-          Svaki od klijenata iz različitih sektora ima drugačije marketinške potrebe i želje.  Najveći podvig je naći dobru dijagnozu i rešenje za svakog klijenta u pravo vreme.