Dodaj svoju kompaniju

Šta je kvalitetan sadržaj i kako nam pomaže pri SEO optimizaciji

Šta je kvalitetan sadržaj i kako nam pomaže pri SEO optimizaciji

Svi znamo da za uspeh pri pretrazi moramo da izbacujemo ultra kvalitetne sadržaje da bismo bili na prvoj stranici ili među prvima na Guglu. Ali, šta zapravo znači kvalitetan sadržaj?

Pitajte SEO profesionalce šta je kvalitetan sadržaj i dobićete milion različitih, nekada čak i potpuno suprotstavljenih rešenja. Kvalitet je subjektivan i svako od nas ga može sagledati drugačije.

Jedan od najtužnijih i potpuno netačnih odgovora koje dobijamo od ljudi koji sebe smatraju SEO stručnjacima je – više je bolje – odnosno što duži sadržaj to ćemo se bolje kotirati na Guglu. Ovo je potpuno netačno. Drugi, još tužniji odgovor je da sadržaj mora biti „relevantan“. Problem ovde je što i najnekvalitetnija stranica može da bude relevantna.

Na kraju, možemo da pitamo Gugl, i pogledamo njihov vodič za pravljenje dobrog sadržaja OVDE. Videćemo da se dosta ističe opozicija između sajtova koji su napravili „dobar“ od onih koji su napravili „loš“ sadržaj, odnosno negde pogrešili. Ali šta je sa desetinama hiljada sajtova koji su svi postupili „ispravno“, odnosno prema Guglovom vodiču? Kako se oni rangiraju, neki ostaju u pozadini dok drugi zauzimaju prva mesta u pretrazi.

Kao što smo videli veoma je lako izgubiti se u svim ovim informacijama. Zato, za početak, držite se osnovnih principa:

1.       Pravite stranice koje su namenjene korisnicima, ne SEO-u.

2.       Ne varajte svoje korisnike.

3.       Zaobilazite trikove izmišljene da poboljšaju rankiranje na SEO.

4.       Zapitajte se da li vaš sadržaj zaista može da bude od pomoći korisnicima. Da li biste pravili stranicu da SEO uopšte i ne postoji?

5.       Akcentujte ono što vaš vebsajt čini jedinstvenim, vrednim ili korisnim. Neka se tim osobinama ističe u odnosu na druge sajtove koji govore o istoj ili sličnim delatnostima.

6.       Probajte da zaobiđete sledeće tehnike:

Automatsko generisanje sadržaj

Učešće u link šemama

Pravljenje stranica sa malo ili nimalo originalnog sadržaja

Redirekt

Skriven tekst ili linkovi

7.       Vodite se dobrom praksom kao što je:

Ustanovite da li je neki sadržaj hakerski, odnosno copypaste i uklonite ga sa svog sajta

Gugl je takođe napravio informativni kurs o tome kako da kreirate dobar sadržaj, a možete ga pogledati OVDE. Možete pronaći korisne savete kako da zaobiđete sadržaje sa pogrešnim informacijama, gramatičkim ili pravopisnim greškama, preterane reklame, itd. Ovi saveti su korisni, ali se fokusiraju na stvari koje ne treba da uradite. Kada dođe do saveta „pravite kvalitetnije i vrednije sadržaje“ Gugl obično ostaje na ovoj rečenici.

Dakle, ako želite kvalitetniji sadržaj osigurajte se da ste:

Korisni i informativni: ako kreirate sadržaj o restoranskoj usluzi uključite lokaciju, radno vremen, kontakt informacije, meni i blog na kome ćete postavljati informacije o novim događajima

Budite „vredniji i kvalitetnijI“ od drugih: ako vaš sajt govori u treniranju pasa, postarajte se da se posvetite temi iz drugog ugla, da date savete koji nisu već opšte poznati na drugim sličnim sajtovima

Budite kredibilni: vaš sajt će biti značajniji ukoliko budete koristili originalnu pretragu, citate, linkove, kritike ili iskustva korisnika. 

  • 011 405 68 82, 064 811 23 09
  • info@moja-delatnost.rs