Šta je Content marketing i zašto je relevantan za dugoročno uspešno poslovanje vaše firme

Šta je Content marketing i zašto je relevantan za dugoročno uspešno poslovanje vaše firme

Ne idite samo za kvantitetom i ne ignorišite kvalitet. Ukoliko želite da izgradite sebi ime koje uvažavaju svi, pa i vaša konkurencija, okrenite se kvalitetu sadržaja koji nudite. Kako kada je reč o usluzi ili proizvodu, tako i kada je reč o marketinškoj strategiji za vašu firmu.

Šta je content marketing? Zašto je relevantan i zbog čega je bitno razumeti na koji način funkcioniše? Ovo je novi koncept marketinga, marketing sadržaja, koji je osvojio svet, a sada konačno počinje da se primećuje njegov uticaj i kod nas. Neki su čuli, no nisu sigurni šta zapravo predstavlja, a mali je broj onih koji zaista poznaju ovaj vid online marketina.

Prema definiciji Content Marketing Instituta, marketing sadržaja se definiše kao:

-          Strateški pristup fokusiran na distribuciju relevantnog i doslednog sadržaja, u cilju privlačenja jasno definisane ciljne grupe i pokretanja profitabilne reakcije kupaca.

Jasno je da je ovde reč o jakom, kvalitetnom i pouzdanom sadržaju, dugoročnoj marketinškoj strategiji sa ciljem izgradnje jakih odnosa sa ciljanom publikom.

Promocija sadržaja je mnogo starija od samog termina – content marketing – njeni koreni sežu još u 19. vek i štampani vid reklamiranja. Priče su uvek srž svake promocije, a pričamo ih od kako je sveta i veka.

Priča – storytelling je danas drugačija i pažnja ljudi rasuta je po globalnoj mreži, a mi moramo da budemo sigurni da pričamo priče koje prate vreme u kome živimo. Od osnivanja Content Marketing Instituta 2010. godine, marketing sadržaja počinje da dobija novi značaj i biva prikazivan u novom svetlu.

Content Marketing Institut je 2014. godine napravio i objavio video – pregled evolucije content marketinga koji možete pogledati OVDE.

Šta je, dakle, Content marketing?

U odnosu na druge vidove marketinga, Content marketing je dugoročno efikasniji. Kažu da je content – sadržaj najvažnija stvar u marketingu, iako se o tome dosta polemiše, jedna stvar je sigurna. SEO, web prezentacija i društvene mreže zavise od sadržaja koji plasiraju na web. Uostalom, društvene mreže i SEO su tu zahvaljujući sadržaju koji stvaramo.

Bez sadržaja SEO gubi smisao i nemate šta da optimizujete za pretraživače. Ljudi pretražuju internet u potrazi za informacijama, a one su sadržaj koji se plasira na web. Elektronska pošta, web stranica, opis proizvoda, sve su to primeri sadržaja.

Na koji način je content marketing relevantan za vaše poslovanje?

U vašem poslovanju klijenti postavljaju bezbroj pitanja u vezi proizvoda ili usluga, na sva ta pitanja morate da date odgovor. Taj odgovor mora da bude jasan, sadržajan, potpun i mora buditi interesovanje klijenata za vaše usluge. Ukoliko ovo ne postignete, gubite bitku na webu.

Content marketing je pouzdana strategija koja rešava ovaj problem i nudi brojne povoljnosti:

1.       Jačanje svesti o vašem brendu

Kada ljudi čitaju i gledaju vaš content oni stvaraju određeni utisak o vama. Ako pronađu ono što traže – korisno, informativno, prosvetljujuće – više će razmišljati o vašem proizvodu, usluzi ili brendu. Stvaranje sadržaja je materijal o kome će publika govoriti. Podstaknite ih na komentare i uradite sve što možete kako bi pričali o vama i o onome što pišete i radite.

2.       Poštovanje i divljenje u poslovnom svetu

Poštovanje publike je nešto što morate da zaradite. Kada dokažete da znate, kada izgradite integritet, postaćete autoritet u oblasti kojom se bavite. Web sajtovi koje ne zanima kvalitet, već samo kvantitet obično daju površne, a često i pogrešne savete čineći usluge neadekvatnim.

Dakle, nije dovoljno da napišete jedan ili dva posta i optimizujete ih za određene ključne reči da bi posao krenuo. Nemojte se voditi čuvenom krilaticom vezanom za većinu delatnosti u našoj zemlji, a to je – „mi smo plitka bara u odnosu na zapad ne moramo mnogo da se trudimo“. Mnogi iz tog, pogrešnog, razloga ne ulažu u svoje web prezentacije i idu za kvantitetom a ne kvalitetom što vodi do neprofesionalnog izgleda vaše delatnosti, usluge i brenda na tržištu.

Content marketing nudi rešenje, ali ništa se ne postiže preko noći. Ovde je reč o dugoročnom i konstantnom ulaganju u kvalitet i sadržaj koji vam gradi integritet i profesionalno poslovno divljenje drugih firmi na tržištu koje neće nestati preko noći.

3.       Čvršće veze sa potencijalnim klijentima

Komunikacija sa potrošačima putem sadržaja nije fokusirana na prodaju već na odnos poverenja i razmene informacija između vas i klijenta. Ako im putem sadržaja pružite sve informacije za kojima tragaju, vi ćete im postati primarni izvor informacija, a ne samo platforma na kojoj se vrši kupoprodajna razmena.

Jednu stvar morate odmah shvatiti. Rezultati content marketina nisu vidljivi odmah. Nije dovoljno da objavite dva ili tri teksta sa dobrim sadržajem, posta sa pouzdanim informacijama i da očekujete da će vaši čitaoci odmah  početi da vas prate kao relevantan izvor informacija. Počnite uz dosta truda i rada, ne očekujte momentalno vidljive rezultate i koncentrišite se na redovno objavljivanje kvalitetnih i punih sadržaja. Ako vam sve pođe za rukom, uspeh je zagarantovan!