Šta
je content marketing? Zašto je relevantan i zbog čega je bitno razumeti na koji
način funkcioniše? Ovo je novi koncept marketinga, marketing sadržaja, koji je osvojio
svet, a sada konačno počinje da se primećuje njegov uticaj i kod nas. Neki su
čuli, no nisu sigurni šta zapravo predstavlja, a mali je broj onih koji zaista
poznaju ovaj vid online marketina.
Prema
definiciji Content Marketing Instituta, marketing sadržaja se definiše kao:
-
Strateški pristup fokusiran na distribuciju relevantnog i doslednog
sadržaja, u cilju privlačenja jasno definisane ciljne grupe i pokretanja
profitabilne reakcije kupaca.
Jasno
je da je ovde reč o jakom, kvalitetnom i pouzdanom sadržaju, dugoročnoj
marketinškoj strategiji sa ciljem izgradnje jakih odnosa sa ciljanom publikom.
Promocija
sadržaja je mnogo starija od samog termina – content marketing – njeni koreni
sežu još u 19. vek i štampani vid reklamiranja. Priče su uvek srž svake
promocije, a pričamo ih od kako je sveta i veka.
Priča
– storytelling je danas drugačija i pažnja ljudi rasuta je po globalnoj mreži,
a mi moramo da budemo sigurni da pričamo priče koje prate vreme u kome živimo.
Od osnivanja Content Marketing Instituta 2010. godine, marketing sadržaja
počinje da dobija novi značaj i biva prikazivan u novom svetlu.
Content
Marketing Institut je 2014. godine napravio i objavio video – pregled evolucije
content marketinga koji možete pogledati OVDE.
Šta
je, dakle, Content marketing?
U
odnosu na druge vidove marketinga, Content marketing je dugoročno efikasniji.
Kažu da je content – sadržaj najvažnija stvar u marketingu, iako se o tome
dosta polemiše, jedna stvar je sigurna. SEO, web prezentacija i društvene mreže
zavise od sadržaja koji plasiraju na web. Uostalom, društvene mreže i SEO su tu
zahvaljujući sadržaju koji stvaramo.
Bez
sadržaja SEO gubi smisao i nemate šta da optimizujete za pretraživače. Ljudi
pretražuju internet u potrazi za informacijama, a one su sadržaj koji se
plasira na web. Elektronska pošta, web stranica, opis proizvoda, sve su to
primeri sadržaja.
Na
koji način je content marketing relevantan za vaše poslovanje?
U
vašem poslovanju klijenti postavljaju bezbroj pitanja u vezi proizvoda ili
usluga, na sva ta pitanja morate da date odgovor. Taj odgovor mora da bude
jasan, sadržajan, potpun i mora buditi interesovanje klijenata za vaše usluge.
Ukoliko ovo ne postignete, gubite bitku na webu.
Content
marketing je pouzdana strategija koja rešava ovaj problem i nudi brojne
povoljnosti:
1. Jačanje svesti o vašem
brendu
Kada
ljudi čitaju i gledaju vaš content oni stvaraju određeni utisak o vama. Ako pronađu
ono što traže – korisno, informativno, prosvetljujuće – više će razmišljati o
vašem proizvodu, usluzi ili brendu. Stvaranje sadržaja je materijal o kome će
publika govoriti. Podstaknite ih na komentare i uradite sve što možete kako bi
pričali o vama i o onome što pišete i radite.
2. Poštovanje i divljenje u
poslovnom svetu
Poštovanje
publike je nešto što morate da zaradite. Kada dokažete da znate, kada izgradite
integritet, postaćete autoritet u oblasti kojom se bavite. Web sajtovi koje ne
zanima kvalitet, već samo kvantitet obično daju površne, a često i pogrešne
savete čineći usluge neadekvatnim.
Dakle,
nije dovoljno da napišete jedan ili dva posta i optimizujete ih za određene
ključne reči da bi posao krenuo. Nemojte se voditi čuvenom krilaticom vezanom
za većinu delatnosti u našoj zemlji, a to je – „mi smo plitka bara u odnosu na
zapad ne moramo mnogo da se trudimo“. Mnogi iz tog, pogrešnog, razloga ne ulažu
u svoje web prezentacije i idu za kvantitetom a ne kvalitetom što vodi do
neprofesionalnog izgleda vaše delatnosti, usluge i brenda na tržištu.
Content
marketing nudi rešenje, ali ništa se ne postiže preko noći. Ovde je reč o
dugoročnom i konstantnom ulaganju u kvalitet i sadržaj koji vam gradi
integritet i profesionalno poslovno divljenje drugih firmi na tržištu koje neće
nestati preko noći.
3. Čvršće veze sa
potencijalnim klijentima
Komunikacija
sa potrošačima putem sadržaja nije fokusirana na prodaju već na odnos poverenja
i razmene informacija između vas i klijenta. Ako im putem sadržaja pružite sve
informacije za kojima tragaju, vi ćete im postati primarni izvor informacija, a
ne samo platforma na kojoj se vrši kupoprodajna razmena.
Jednu
stvar morate odmah shvatiti. Rezultati content marketina nisu vidljivi odmah.
Nije dovoljno da objavite dva ili tri teksta sa dobrim sadržajem, posta sa
pouzdanim informacijama i da očekujete da će vaši čitaoci odmah početi da vas prate kao relevantan izvor
informacija. Počnite uz dosta truda i rada, ne očekujte momentalno vidljive
rezultate i koncentrišite se na redovno objavljivanje kvalitetnih i punih
sadržaja. Ako vam sve pođe za rukom, uspeh je zagarantovan!