Šest stvari koje morate da znate pre nego što krenete s oglašavanjem na društvenim mrežama

Šest stvari koje morate da znate pre nego što krenete s oglašavanjem na društvenim mrežama

Ekspanzija oglašavanja na društvenim mrežama dovela je do nekih stvari koje moramo da prihvatimo da bismo napravili uspešnu marketing kampanju na Fejsbuku.

Ekspanzija oglašavanja preko društvenih mreža počela je pre nekoliko godina, a danas se ovaj vid reklamiranja proširio na sve vidove poslovanja i delatnosti.

Ono što je učinilo društvene platforme masovno popularnim je isplativost ovakvog vida reklamiranja.  Kompanije su počele da se odlučuju za reklamiranje i vođenje kampanja preko društvenih mreža jer im je ovo bio najisplativiji i najlakši vid oglašavanja, a započinjanje kampanje ili otvaranje Facebook ili Instagram stranice je potpuno besplatno – potreno je samo nekoliko klikova.

Advertajzing i marketing agencije su brzo uočile potencijal ovakvog oglašavanja, te danas postoji bezbroj agencija koje se bave samo marketingom na društvenim mrežama i konsaltingom.

Ipak, popularnost oglašavanja na društvenim mrežama dovela je do veće kompetencije, te više nije toliko lako doći do uspešne reklame na Facebook-u ili velikog broja pratilaca na Instagramu. Ako se bavite veleprodajom bele tehnike, vrlo verovatno neće biti dovoljno da postavite fotografije svojih proizvoda i redovno osvežavate Facebook stranicu da bi ostali vidljivi na društvenim mrežama. Još 10 konkurentnih kompanija koje se bave istom delatnošću, postavljaće fotografije svojih proizvoda na isti način, te je verovatno da potencijalni kupci neće prepoznati vašu stranicu kao dovoljno interesantnu da bi vas pratili.

Ekspanzija oglašavanja na društvenim mrežama dovela je do nekih stvari koje moramo da prihvatimo da bismo napravili uspešnu marketing kampanju na Fejsbuku.




1.  Ne vide svi preduzetnici društvene mreže kao najisplativiji vid oglašavanja


Iako 77 % kompanija koristi bar jednu društvenu mrežu za oglašavanje poslovanja, samo 48% veruje da je marketing na društvenim mrežama zaista isplativ. Mnogi su sumnjičavi kada je ova vrsta reklame u pitanju, a te sumnje najviše proizilaze iz dole navedenih tački.


2. Zahteva značajno vreme i trud da bi se postigao uspeh


Društveni mediji nisu nešto što samo možete da “uključite” i da očekujete instant povećanje u posećenosti, konverzaciji ili bezbroj pratilaca. Potrebno je vreme i trud da biste napravili uspešnu kampanju na društvenim mrežama. Morate u potpunosti da razumete vašu ciljnu publiku, da pažljivo obradite poruke koje im upućujete, da budete konstantno prisutni u adekvatnim vremenskim razmacima, morate se povezati sa pratiocima, redovno odgovarati na njihove komentare ili poruke, a nekada ovaj posao podrazumeva i mesece i godine pre nego što vidite da vam se uloženo vreme i trud vraćaju kroz novac.  Velike su šanse da se nećete “probiti” prvih nekoliko meseci, prvo zato što ne možete u tako kratkom roku da dobijete značajan broj pratilaca, a drugo zato što ćete verovatno praviti greške.

 

3.  Pojam “povratak sredstava” može da ima više značenja


Hajde da zamislimo da je neko od vaših partnera nakon reklame na društvenim mrežama dobio povraćaj sredstava za čak 500%! To je impresivno, ali odakle je taj profit došao? Da li su ga izračunali na osnovu broja posetilaca na FB stranici ili su pratili povećanje prodaje koja možda nije direktno povezana samo sa kanalima komunikacije na društvenim mrežama? U svakom slučaju, izračunavanje povratka sredstava je komplikovana stvar i zavisi od mnogo promenljivih činilaca, te stavovi poput ovog – Prodaja se povećala za 50 % zato što sam napravio uspešnu kampanju na Fejsbuku – nisu u potpunosti precizni, ni tačni.


4. I društvene mreže i isplativost zavise od drugih kanala marketinga


U većini slučajeva, uspeh kampanje na društvenim mrežama zavisi od drugih marketinških kanala. Uzmimo dve kompanije koje se bave sličnom delatnošću, kompanija A i kompanija B.

Kompanija A započinje kampanju na društvenim mrežama i plaća 100 dolara mesečno za marketing, kompanija B troši 100 dolara nedeljno na tradicionalan način oglašavanja i počinje da gradi bazu klijenata. Nakon nekoliko meseci, kompanija A je napredovala i čak smanjuje na troškove oglašavanja na društvenim mrežama, kompanija B povećava bazu klijenata i sada odlučuje da započne s kampanjom na društvenim mrežama. Do kraja meseca obe kompanije će imati 1000 pratilaca. Do ovog trenutka, kompanija A je investirala više od 1000 dolara, dok je kompanija B investirala samo 100 dolara. Ipak, njihovi postovi imaju sličnu vidljivost i broj poseta.


5. Marketing na društvenim mrežama je lakši za neke industrije


Smešno je reći da neke industrije ne mogu da budu uspešne na društvenim mrežama – svima može da se isplati marketing na društvenim mrežama.  Ipak, tačno je da će nekima biti lakše. Delatnosti koje podrazumevaju jak vizuelni i interesantan sadržaj biće lakše da privuku pratioce i klijente nego drugima. Ipak, marketing društvenih mreža se razvija iz godine u godinu, pa se ni tradicionalno “dosadne” industrije više ne reklamiraju na klasične načine.


Jedna od najpozitivnijih strana marketinga na društvenim mrežama je mogućnost kreativnog osmišljavanja reklame za skoro sve delatnosti. Ukoliko je priča iza reklame dobra, ljudi neće obraćati pažnju na to da li je “dovoljno prilagođena delatnosti”. Poenta je da vas zapamte i zaprate, a da kroz tu priču prodate proizvod.


6.  Faktor sreće 


Samo jedan viralni sadržaj može da vas preko noći odvede od amaterskog do profesionalnog. Ali nauka o viralnom je veomalimitirana. Iako su svi najbitniji sastojci na mestu, postoji i faktor sreće koji utiče na uspeh. Konkurentan post može da bude 10 puta uspešniji, samo zato što je postovano u “pravo vreme” ili jer ga je videla prava osoba.


Ovi faktori nikako ne treba da vas obeshrabre da nastavite vašu reklamu na društvenim mrežama. Samo nastavite dalje, postujte kvalitetno, pazite na sadržaje, razumite svoju ciljnu publiku i šta im je potrebno, nemojte se hvaliti bezrazložno, neka vaša reklama bude realna.

U jednom momentu, marketing na društvenim mrežama će vam se sigurno isplatiti! Na kraju, Facebook i Instagram su platforme koje se razvijaju velikom brzinom i dobijaju nove funkcije preko noći. Ukoliko ne postojite na najaktuelnijim kanalima komunikacije izvesno je da će vam u nekom trenutku zatrebati!


Izvor: Forbes