Industrija SEO (Search
Engine Optimization) se konstantno menja i raste. SEO se više ne smatra internet „crnom
magijom“, već ključnim delom svake ozbiljnije strategije digitalnog marketinga.
Samo prošle godine je investirano više od 65 milijardi dolara u SEO usluge, a
predviđa se da će u 2018. godini ta cifra biti preko 70 milijardi dolara.
SEO
je već prešao veliki put, a kako izgleda u danima koji dolaze još će više
napredovati. Najteže je, kada je reč o svetu pretraživanja, predvideti šta
dolazi sledeće. Najsigurnije je osvrnuti se na prošle trendove koji će nas
odvesti do budućih, kaže Rajan Šeli
(Ryan Shelley), kolumnista i stručnjak za SEO.
1.
Iskustvo korisnika igraće značajnu ulogu
U
prošlosti, SEO je bio posao za IT tim. Imao je ulogu tehničara ne i kreativca.
Iako ima dosta tehničkih elemenata, SEO je u svojoj suštini umetnička forma.
Današnji SEO profesionalci ne samo da moraju da poseduju neophodno tehničko
predznanje kako da optimiziraju vebsajt, moraju da razumeju interakciju
korisnika sa vebom.
Ipak,
razumevanje ove interakcije je samo polovina puta koji prolaze SEO
profesionalci. Razumeti kako da primene te informacije praktično je ono što
razlikuje profesionalce od „amatera“.
Google
je opsednut juzerima, odnosno korisnicima, tako da biste trebali da budete i
vi, ukoliko ste SEO profesionalac. Uporedo sa prilagođavanjem rezultata
pretrage, iskustvo korisnika (UX – User
Expirience) igraće sve veću ulogu u pretrazi. Ako Vaš sadržaj ne angažuje
korisnike na interaktivan način, izgubićete bitku i nestati sa prvih stranica
Google-a, čak iako su informacije koje nudite kvalitetne.
Ako
ste nezadovoljni pozicijom na kojoj je vaš sajt, izdvojte vreme da dobro
proučite šta žele i traže vaši
korisnici. Ovo možete učiniti koristeći besplatne analitičke alate koji će
pratiti i pronaći aktivnosti vaših juzera.
Alati
kao što su Google Analytics i Search
Console, koji su 100 % besplatni, sadrže dovoljno informacija za početak.
Saznajte koji sadržaji su atraktivni i zbog čega i stvarajte slične.
Razmišljajte o interakciji juzera sa vašim brendom onlajn i stvorite
jedinstveno iskustvo za njih.
2.
AMP (Accelerated Mobile Pages) biće faktor
pozicioniranja
Danas živimo u podeljenom svetu kada je
reč o SEO industriji. Tradicionalno, Google je bio operativan u jednom sistemu
za pokretanje motora za pretraživanje. Danas je to proces kreiranja dva
indeksa, jedan za mobilne telefone drugi za desktop, a mobilni telefoni su
postali primarni indeksi.
U trenutku kada je interakcija na
internetu na mobilnim telefonima postala dominantna promenio se način na koji kupujemo.
Juzeri ne žele samo nešto što izgleda lepo na mobilnim aparatima, oni takođe
zahtevaju brzinu. Prema istraživanju Google-a 53% ljudi će napustiti sajt
ukoliko se ne učita u prve tri sekunde ili manje! Ovo je jedan od glavnih
razloga zbog kojih Google i drugi insistiraju na AMP projektu.
AMP projekat je otvorena inicijativa
koja teži da učini veb boljim i dostupnijim za sve. Projekat omogućava kreaciju
veb sajtova i reklama koje su konzistentno brze, lepe i visokih performansi
kroz sve uređaje i distribucione platforme.
Nemojte čekati da ovo postane zvanično
rangiranje signala da biste počeli da koristite AMP. Počnite da gradite AMP
stranice za svoje sadržaje odmah.
3.
Veštačka inteligencija (AI- Artificial
Intelligence) će biti dominatan faktor pretrage
Kada je Google predstavio RankBrain prošle
godine, izazvao je opšti haos u svetu pretraživača. Danas, još uvek ne znamo
mnogo o RankBrain-u, osim da spada u tri glavna faktora rangiranja na Google-u.
RankBrain je Google ime za „pametnu
mašinu“, veštačku inteligenciju koja asistira u procesima pretrage i sortiranja
rezultata.
Dakle, kako ćete se pripremiti za „doba
vladavine mašina“? Stručnjaci predviđaju da će AI, RankBrain, kao i druge AI
tehnologije, vremenom biti 100% dominantne kada je reč o internet pretrazi.
Ipak, još uvek smo daleko od tog dana.
Ova tri elementa predviđanja budućnosti u
SEO industriji će sigurno jednoga dana postati realnost, ali su takođe veoma
značajna i danas. Sagledajte svoju poziciju, šta ste, gde ste i ko ste kada je
SEO u pitanju, obratite pažnju na vašu strategiju pretraživanja i dobri
rezultati sigurno neće izostati.