PREDVIĐANJA STRUČNJAKA – Šta nam SEO donosi u budućnosti

PREDVIĐANJA STRUČNJAKA – Šta nam SEO donosi u budućnosti

SEO se više ne smatra internet „crnom magijom“, već ključnim delom svake ozbiljnije strategije digitalnog marketinga. Samo prošle godine je investirano više od 65 milijardi dolara u SEO usluge, a predviđa se da će u 2018. godini ta cifra biti preko 70 milijardi dolara.

Industrija SEO (Search Engine Optimization) se konstantno menja i raste. SEO se više ne smatra internet „crnom magijom“, već ključnim delom svake ozbiljnije strategije digitalnog marketinga. Samo prošle godine je investirano više od 65 milijardi dolara u SEO usluge, a predviđa se da će u 2018. godini ta cifra biti preko 70 milijardi dolara.

SEO je već prešao veliki put, a kako izgleda u danima koji dolaze još će više napredovati. Najteže je, kada je reč o svetu pretraživanja, predvideti šta dolazi sledeće. Najsigurnije je osvrnuti se na prošle trendove koji će nas odvesti do budućih, kaže Rajan Šeli (Ryan Shelley), kolumnista i stručnjak za SEO. 

1.      Iskustvo korisnika igraće značajnu ulogu

U prošlosti, SEO je bio posao za IT tim. Imao je ulogu tehničara ne i kreativca. Iako ima dosta tehničkih elemenata, SEO je u svojoj suštini umetnička forma. Današnji SEO profesionalci ne samo da moraju da poseduju neophodno tehničko predznanje kako da optimiziraju vebsajt, moraju da razumeju interakciju korisnika sa vebom.

Ipak, razumevanje ove interakcije je samo polovina puta koji prolaze SEO profesionalci. Razumeti kako da primene te informacije praktično je ono što razlikuje profesionalce od „amatera“.

Google je opsednut juzerima, odnosno korisnicima, tako da biste trebali da budete i vi, ukoliko ste SEO profesionalac. Uporedo sa prilagođavanjem rezultata pretrage, iskustvo korisnika (UX – User Expirience) igraće sve veću ulogu u pretrazi. Ako Vaš sadržaj ne angažuje korisnike na interaktivan način, izgubićete bitku i nestati sa prvih stranica Google-a, čak iako su informacije koje nudite kvalitetne.

Ako ste nezadovoljni pozicijom na kojoj je vaš sajt, izdvojte vreme da dobro proučite šta žele i  traže vaši korisnici. Ovo možete učiniti koristeći besplatne analitičke alate koji će pratiti i pronaći aktivnosti vaših juzera.

Alati kao što su Google Analytics i Search Console, koji su 100 % besplatni, sadrže dovoljno informacija za početak. Saznajte koji sadržaji su atraktivni i zbog čega i stvarajte slične. Razmišljajte o interakciji juzera sa vašim brendom onlajn i stvorite jedinstveno iskustvo za njih.

2.      AMP (Accelerated Mobile Pages) biće faktor pozicioniranja

Danas živimo u podeljenom svetu kada je reč o SEO industriji. Tradicionalno, Google je bio operativan u jednom sistemu za pokretanje motora za pretraživanje. Danas je to proces kreiranja dva indeksa, jedan za mobilne telefone drugi za desktop, a mobilni telefoni su postali primarni indeksi.

U trenutku kada je interakcija na internetu na mobilnim telefonima postala dominantna promenio se način na koji kupujemo. Juzeri ne žele samo nešto što izgleda lepo na mobilnim aparatima, oni takođe zahtevaju brzinu. Prema istraživanju Google-a 53% ljudi će napustiti sajt ukoliko se ne učita u prve tri sekunde ili manje! Ovo je jedan od glavnih razloga zbog kojih Google i drugi insistiraju na AMP projektu.

AMP projekat je otvorena inicijativa koja teži da učini veb boljim i dostupnijim za sve. Projekat omogućava kreaciju veb sajtova i reklama koje su konzistentno brze, lepe i visokih performansi kroz sve uređaje i distribucione platforme.

Nemojte čekati da ovo postane zvanično rangiranje signala da biste počeli da koristite AMP. Počnite da gradite AMP stranice za svoje sadržaje odmah.

3.      Veštačka inteligencija (AI- Artificial Intelligence) će biti dominatan faktor pretrage

Kada je Google predstavio RankBrain prošle godine, izazvao je opšti haos u svetu pretraživača. Danas, još uvek ne znamo mnogo o RankBrain-u, osim da spada u tri glavna faktora rangiranja na Google-u.

RankBrain je Google ime za „pametnu mašinu“, veštačku inteligenciju koja asistira u procesima pretrage i sortiranja rezultata.

Dakle, kako ćete se pripremiti za „doba vladavine mašina“? Stručnjaci predviđaju da će AI, RankBrain, kao i druge AI tehnologije, vremenom biti 100% dominantne kada je reč o internet pretrazi. Ipak, još uvek smo daleko od tog dana.

Ova tri elementa predviđanja budućnosti u SEO industriji će sigurno jednoga dana postati realnost, ali su takođe veoma značajna i danas. Sagledajte svoju poziciju, šta ste, gde ste i ko ste kada je SEO u pitanju, obratite pažnju na vašu strategiju pretraživanja i dobri rezultati sigurno neće izostati.