Najbole marketinške ideje za mala preduzeća direktno iz pera profesionalaca

Najbole marketinške ideje za mala preduzeća direktno iz pera profesionalaca

Ovo su, dokazano, najbolje marketinške ideje – direktno iz pera najvećih stručnjaka iz ove oblasti, iskusnih trgovaca i ljudi koji vode uspešne maloprodajne radnje i trgovine.

Ukoliko vodite maloprodajni posao – bilo da se bavite delatnostima vezanim za ciglu i malter ili radite onlajn – ovo su osnovni principi kojih morate da se pridržavate ukoliko želite prometnu radnju i dobru prodaju. Efikasna marketinška strategija je osnova uspeha svake maloprodajne delatnosti.

Ovo su, dokazano, najbolje marketinške ideje – direktno iz pera najvećih stručnjaka iz ove oblasti, iskusnih trgovaca i ljudi koji vode uspešne maloprodajne radnje i trgovine.

1.       Budite sigurni da vaša radnja izlazi na lokalnim pretraživačima

Čime god da se bavite, čak i da mislite da vam nije potrebna online reklama, već da vam je dovoljno da se reklamirate „preporukom“ i ostalim staromodnim načinima oglašavanja – GREŠITE. Živimo u vremenu informacionih tehnologija gde je internet početak i kraj svake komunikacije. Obezbedite sebi mesto na prvoj strani Google pretrage, neka vaša firma bude među prvih pet ili deset firmi koje će izaći na pretraživaču. Proverite da li izlazite na Google Mapi i redovno vodite računa o svojoj onlajn poziciji. Ona će vam obezbediti više klijenata od starih načina reklamiranja, kao što je recimo preporuka.

2.       Nemojte zapostavljati ocene i utiske klijenata

Bilo da se bavite onlajn prodajom ili držite maloprodajni objekat vaše buduće mušterije će odlučivati o kupovini najviše na osnovu prethodnih utisaka vaših klijenata. Kao maloprodajna radnja morate stalno raditi na dobijanju povratnih informacija od vaših klijenata, morate ohrabrivati kupce da ocene vašu radnju, proizvode i uslugu. Kako ne koriste svi Fejsbuk ili Gugl pogotovo ne da bi ocenjivali firme budite kreativni i smislite lakše načine kako biste dobili tu povratnu informaciju od vaših mušterija.

3.       Napravite mejling listu

E-mail je prvi korak ka građenju baze klijenata sa kojima sarađujete. Mejling lista će vam pomoći da identifikujete uspešne načine reklamiranja, poslovanja, otkrićete koji proizvodi su popularniji od drugih i zašto, privućićete stalne kupce i još mnogo toga. Jedan od načina na koje možete da izgradite mejling listu, a da ne uložite ni jedan dinar u to, je da na svom sajtu napravite promociju ili date popust svima koji vam ostave e-mail adresu ili se priključe vašim newsletter-ima. Ovo vam obezbeđuje nove klijente i pretplatnike istovremeno.

4.       Neka prolaznici zastaju ispred vaše radnje

Ljudi vole da dele slike, pogotovo pored originalnih radnji, ulica ili spomenika. Nabavite kreativan i jedinstven dekor koj će krasiti ulazna vrata vaše radnje i privlačiti potencijalne kupce. Pored toga, imaćete besplatnu reklamu svaki put kada se neko bude fotografisao ispred vaše radnje i sliku postavio na Fejsbuk, Instagram, Tviter, itd.

5.       Iskoristite nove načine reklamiranja putem društvenih mreža

Najprofitabilniji poslovi su oni koji idu preko Google Shopping-a, Bing Shopping-a ili Fejsbuka i Instagrama. Zaboravite na tradicionalne načine reklamiranja i pridružite se rastućoj mreži firmi koje reklamiraju i prodaju svoje proizvode ovim novim metodama. Uz nove sisteme reklamiranja trgovci mogu da postave svoj proizvod, sliku, cenu i opis da bude dostupnija onima koji su već zainteresovani za tu oblast ili delatnost poslovanja. Naučite kako da se oglašavate putem Gugla ili Fejsbuka uspešno!

6.       Neka vaši proizvodi budu sve bolji iz godine u godinu

Interesantno je da mnoga preduzeća plaćaju za reklame na Fejsbuku ili Guglu, ali nisu spremni da uče iz kritika koje ostavljaju njihovi kupci. Na kraju dana je najbitnije da pored toga što imate dobru i transparentnu reklamu nešto i naučite iz povratnih informacija koje vam klijenti šalju.

7.       Komunicirajte direktno sa klijentima

Ako se bavite delatnostima koje stalno zahtevaju pokret, nemate vremena da sedite za kompijuterom i pišete kritiku na usluge neke firme. Obratite se svojim klijentima tamo gde su najdostupniji i gde će vam najlakše odgovoriti – na njihovim mobilnim telefonima. Napravite specijalnte promocije koje će stizati kao poruke klijentima, a oni će moći odmah i da ih pročitaju nebitno gde se nalaze. Izmenite vaše marketinške metode u skladu sa zahtevima svakodnevnog života.

8.       Pridružite se konverzaciji i učestvujte u dešavanjima na društvenim mrežama

Ako ne znate šta biste rekli ili objavili na društvenim mrežama, nemojte se mučiti, jednostavno se priključite već postojećim konverzacijama vezanim za delatnost kojom se bavite. Podelite neku motivacionu poruku na konverzaciji „MotivationalMonday i proširite pozitivnu energiju na početku radne nedelje.

9.       Napravite priču za svaki proizvod i povežite se sa vašim ciljanim kupcima

Upoznajte vaše klijente, saznajte šta zaista žele, gde provode slobodno vreme, na koji način žive. Prilagodite priču o vašim proizvodima njihovim svakodnevnim navikama i načinu života. Ispričajte priču koja će zaista komunicirati sa vašim kupcima. Opišite vašeg idealnog klijenta, njegove interese i potrebe.

10.   Koristite video marketing

Video materijal kao način komunikacije kada je marketinški sadržaj u pitanju doživeo je neverovatan procvat u poslednjih nekoliko godina, a ove godine je pravi hit. Ako već nemate kvalitetan video sadržaj kojim ćete reklamirati svoju delatnost obavezno ga napravite što pre i znatno proširite krug klijenata do kojih dopire vaša reklama.