Ukoliko
vodite maloprodajni posao – bilo da se bavite delatnostima vezanim za ciglu i
malter ili radite onlajn – ovo su osnovni principi kojih morate da se
pridržavate ukoliko želite prometnu radnju i dobru prodaju. Efikasna
marketinška strategija je osnova uspeha svake maloprodajne delatnosti.
Ovo
su, dokazano, najbolje marketinške ideje – direktno iz pera najvećih stručnjaka
iz ove oblasti, iskusnih trgovaca i ljudi koji vode uspešne maloprodajne radnje
i trgovine.
1.
Budite sigurni da vaša
radnja izlazi na lokalnim pretraživačima
Čime
god da se bavite, čak i da mislite da vam nije potrebna online reklama, već da
vam je dovoljno da se reklamirate „preporukom“ i ostalim staromodnim načinima
oglašavanja – GREŠITE. Živimo u vremenu informacionih tehnologija gde je
internet početak i kraj svake komunikacije. Obezbedite sebi mesto na prvoj
strani Google pretrage, neka vaša firma bude među prvih pet ili deset firmi
koje će izaći na pretraživaču. Proverite da li izlazite na Google Mapi i
redovno vodite računa o svojoj onlajn poziciji. Ona će vam obezbediti više
klijenata od starih načina reklamiranja, kao što je recimo preporuka.
2.
Nemojte zapostavljati
ocene i utiske klijenata
Bilo
da se bavite onlajn prodajom ili držite maloprodajni objekat vaše buduće
mušterije će odlučivati o kupovini najviše na osnovu prethodnih utisaka vaših
klijenata. Kao maloprodajna radnja morate stalno raditi na dobijanju povratnih
informacija od vaših klijenata, morate ohrabrivati kupce da ocene vašu radnju,
proizvode i uslugu. Kako ne koriste svi Fejsbuk ili Gugl pogotovo ne da bi
ocenjivali firme budite kreativni i smislite lakše načine kako biste dobili tu
povratnu informaciju od vaših mušterija.
3.
Napravite mejling listu
E-mail
je prvi korak ka građenju baze klijenata sa kojima sarađujete. Mejling lista će
vam pomoći da identifikujete uspešne načine reklamiranja, poslovanja, otkrićete
koji proizvodi su popularniji od drugih i zašto, privućićete stalne kupce i još
mnogo toga. Jedan od načina na koje možete da izgradite mejling listu, a da ne
uložite ni jedan dinar u to, je da na svom sajtu napravite promociju ili date
popust svima koji vam ostave e-mail adresu ili se priključe vašim
newsletter-ima. Ovo vam obezbeđuje nove klijente i pretplatnike istovremeno.
4.
Neka prolaznici zastaju
ispred vaše radnje
Ljudi
vole da dele slike, pogotovo pored originalnih radnji, ulica ili spomenika.
Nabavite kreativan i jedinstven dekor koj će krasiti ulazna vrata vaše radnje i
privlačiti potencijalne kupce. Pored toga, imaćete besplatnu reklamu svaki put
kada se neko bude fotografisao ispred vaše radnje i sliku postavio na Fejsbuk,
Instagram, Tviter, itd.
5.
Iskoristite nove načine reklamiranja
putem društvenih mreža
Najprofitabilniji
poslovi su oni koji idu preko Google
Shopping-a, Bing Shopping-a ili Fejsbuka i Instagrama. Zaboravite na tradicionalne načine reklamiranja i
pridružite se rastućoj mreži firmi koje reklamiraju i prodaju svoje proizvode
ovim novim metodama. Uz nove sisteme reklamiranja trgovci mogu da postave svoj
proizvod, sliku, cenu i opis da bude dostupnija onima koji su već
zainteresovani za tu oblast ili delatnost poslovanja. Naučite kako da se
oglašavate putem Gugla ili Fejsbuka uspešno!
6.
Neka vaši proizvodi budu
sve bolji iz godine u godinu
Interesantno
je da mnoga preduzeća plaćaju za reklame na Fejsbuku ili Guglu, ali nisu
spremni da uče iz kritika koje ostavljaju njihovi kupci. Na kraju dana je
najbitnije da pored toga što imate dobru i transparentnu reklamu nešto i
naučite iz povratnih informacija koje vam klijenti šalju.
7.
Komunicirajte direktno sa
klijentima
Ako
se bavite delatnostima koje stalno zahtevaju pokret, nemate vremena da sedite
za kompijuterom i pišete kritiku na usluge neke firme. Obratite se svojim
klijentima tamo gde su najdostupniji i gde će vam najlakše odgovoriti – na
njihovim mobilnim telefonima. Napravite specijalnte promocije koje će stizati
kao poruke klijentima, a oni će moći odmah i da ih pročitaju nebitno gde se
nalaze. Izmenite vaše marketinške metode u skladu sa zahtevima svakodnevnog
života.
8.
Pridružite se konverzaciji
i učestvujte u dešavanjima na društvenim mrežama
Ako
ne znate šta biste rekli ili objavili na društvenim mrežama, nemojte se mučiti,
jednostavno se priključite već postojećim konverzacijama vezanim za delatnost
kojom se bavite. Podelite neku motivacionu poruku na konverzaciji
„MotivationalMonday i proširite pozitivnu energiju na početku radne nedelje.
9.
Napravite priču za svaki
proizvod i povežite se sa vašim ciljanim kupcima
Upoznajte
vaše klijente, saznajte šta zaista žele, gde provode slobodno vreme, na koji
način žive. Prilagodite priču o vašim proizvodima njihovim svakodnevnim
navikama i načinu života. Ispričajte priču koja će zaista komunicirati sa vašim
kupcima. Opišite vašeg idealnog klijenta, njegove interese i potrebe.
10.
Koristite video marketing
Video
materijal kao način komunikacije kada je marketinški sadržaj u pitanju doživeo
je neverovatan procvat u poslednjih nekoliko godina, a ove godine je pravi hit.
Ako već nemate kvalitetan video sadržaj kojim ćete reklamirati svoju delatnost
obavezno ga napravite što pre i znatno proširite krug klijenata do kojih dopire
vaša reklama.