UDRUŽENJE LINIJSKIH PILOTA SRBIJE

Udruženje linijskih pilota Srbije

Podeli preduzeće:
UDRUŽENJE LINIJSKIH PILOTA SRBIJE
0 (0 utisaka) | NAPIŠI RECENZIJU
Beograd 38, poštanski pregradak 72, 11000, Beograd
Trenutno otvoreno: 9-16h

Upiti

Imaš pitanje? Ostavi upit i dobićeš odgovor u najkraćem mogućem roku.

Pošalji upit

Radno vreme

  • ponedeljak
    8-16h
  • utorak
    9-16h
  • sreda
    9-16h
  • četvrtak
    9-16h
  • petak
    9-16h
  • subota
    9-16h
  • nedelja
    9-16h

Ocena

0
(0 utisaka)
NAPIŠI RECENZIJU
Pročitaj utiske

O preduzeću

Удружење линијских пилота Србије |

Serbian Cockpit Association

УЛПС је једино професионално пилотско и  струковно удружење које званично постоји 57 година (24.10.1962.)  настављајући традицију асоцијација пилотских удружења у Србији стару непун цео век (98.г.), признату од IFALPA - International federation of airline association  (Међународно удружење асоцијације пилота) - светског и ECA - European cockpit association (Европска асоцијација пилота).

Традиција удруживања пилотских асоцијација је имала неколико покушаја, али први званични који је уродио плодом и ушао у историју наше авијације је оснивање Српског Аероклуба у кафани код „Белог орла“. Тада су демобилисани војни пилоти направили стручно удружење које је требало да брани њихове интересе. Они су се тог 22. октобра 1921. године скупили и хтели своје планове и жеље да претворе у реалност каква је била у Француској под именом Аероклуб. На тај начин направљен је и наш први „Српски Аероклуб“ са циљем да се чланство и широка јавност упознају са улогом, задатком и плановима овог друштва. На тој историјској седници су изабрани за председника Матија Хођера, за почасног председника Др. Арчибалд Рајс, за секретара Сава Микић и за благајника Драгиша Вујић. Неколико месеци касније установљена је функција потпредседника и на њу је изабран по први пут на тој дужности Тадија Сондермајер, највећи српски авијатичар XX века. 

Значи званични документовани корени пилотског удруживања досежу у далеку 1921. годину, а све остало је историја наше авијације исписала до данашњих дана.

Како су се мењале друштвене, политичке и економске околности у тадашњој Краљевини Србији, тако је настала промена имена у „Аероклуб Срба, Хрвата и Словенаца“ а потом у „ Југословенски краљевски Аероклуб Наша крила“, да би на крају био „Краљевски југословенски Аероклуб Наша крила“. У том тренутку он је био расадник не само спортских летача већ и својеврсни стожер интереса тадашње летачке популације. Ово је врло битно јер су неки од чланова постали касније пилоти прве српске националне компаније „Аеропут“ и Југословенског крајевског ратног ваздухопловства, да би после Другог Светског рата декретом тадашње владе Југославије из 1947. године и оснивањем „Југословенског Аеро Транспорта - ЈАТ“ наставили да буду активни летачи (попут Рође Миловановића, Милана Вукобратовића и бившег војног пилота Милисава Семиза и многих других). Било је више послератних покушаја за оснивање пилотске асоцијације које су крунисани коначно 24.10.1962. године.  Решењем о одобрењу оснивања и рада Удружења професионалних летача цивилног ваздухопловства ФНРЈ које је издао Државни секретаријат за унутрашње послове, Управа јавне безбедности, Одељење јавног поретка под  ИИ/3 Бр. 14575/1.и сматра се званичним датумом оснивања Удружења професионалних летача цивилног ваздухопловства ФНРЈ.

1913Uredbaosaobraćajnimspravamakojesekrećupovazduhu

Овај документ са потписом Краља Петра Првог Карађорђевића из 1913. године представља историјски доказ о организацији ваздушног саобраћаја на простору  Краљевине Србије чиме је ушла међу првих шест држава у свету које су правно регулисале област ваздушног простора изнад своје територије. То је и правни камен темељац из кога се изнедрила авијација и авијатичари  са ових простора.

Српски Аероклуб 1921/1922.г.

Арчибалд Рајс, први почасни председник Српског Аероклуба

Матија Хођера, први председник Српског Аероклуба

Сава Микић, први секретар Српског Аероклуба

Тадија Сондермајер, први потпредседник Српског Аероклуба од када је установљена функција 1922. године.

Nenaslovljenidizajn34

Званични оснивачи Удружења професионалних  пилота цивилног ваздухопловства ФНРЈ 1962., пилоти- ентузијасти и први руководиоци Удружења.

Collage_FotorMarjanovićŠljivariosnivačkiakt
Први секретар и в.д. председника Удружења био је Теофило Марјановић, професионални пилот, а први потписници Шљивар Милорад и Теофило Марјановић. Први печат овог Удружења имао је у средини орла раширених крила и назив УПЛЦВ ФНРЈ а потом орла који пролеће кроз круг са петокраком звездом и исти назив. 

MiroslavIsakovićčlanskaknjižicabroj1UdruženjeprofesionalnihletačacivilnogvazduhoplovstvaJugoslavijecopy

ČlanskakartaPintarFrancUPLCVJ
Документ који показује континутет локације удружења од званичног датума 1962. године до данашњих дана као и наставак традиције удруживања летача у храму авијације у Узун Мирковој 4 од подизања зграде Аероклуба пре Другог светског рата.


Историјска чињеница је да је  неформална група  пилота ентузијаста пет година пре тога покушавала да озваничи ово професионално Удружење. Међутим тек од 1962. године се може  рећи да је Србија и Југославија добила званично признато и регистровано прво послератно професионално пилотско удружење. Управо зато, што су неки од првих чланова били предратни летачи, чланови „Аеропута“ „ЈКРВ“ и „Аероклуба Наша Крила“ може се говорити о наставку традиције пилотских асоцијација из предратног периода. 

*Као куриозитет треба рећи да је један од председника у каснијој фази био и син чувеног предратног и послератног пилота ЈАТ-а, нашег члана Милисава Семиза, покојни Перо Семиз, такође инструктор пилот ЈАТ-а. 

PeroSemizMilisavSemiz

Перо Семиз (први левосин)
Пилот инструктор ЈАТ
Председник УЛПС 1996-2000
1952-2000

Милисав Семиз (други десно отац)
Пилот инструктор ЈАТ, РАФ, ЈКРВ
1912-1970
Пилот ас 1941. године (оборио 4 немачка авиона у једном дану у шестоаприлском нападу)
Његово име налази се у два светска ваздухопловна музеја (САД и Велика Британија)
У складу са претходним историјатом,  разумљиво је  што је данас УЛПС колективни члан Националног Аеро Клуба Србије “Наша крила”.

Захтеви ваздухопловне индустрије и развој ваздушног саобраћаја су учинили да се цивилни линијски пилоти издвоје  временом од FAI - Federation aeronatique internationale (Међународна аеронаутичка федерација) и на тај начин долази до формирања IFALPA, али и других организација. Изузетно је важно истаћи да је Српска организација пилота израсла из претходне цивилне организације и УЛПС је сукцесор традиције удруживања пилота од почетка, за разлику од других организација по Европи које су основане од стране компанија, УЛПС је једна од ретких која вуче традиције из самовољног удруживања пилота око струковне организације.

Удружење је 1985. године имало 500 чланова и то саобраћајних комерцијалних пилота, професионалних пилота из привредне авијације, Хеликоптерске јединице Секретаријата унутрашњих послова, ЈАТ Пилотске академије Вршац, Ваздухопловног савеза Југославије, Авио Генекс и осталих домаћих превозника након чега је уследила статутарна промена и створило се само удружење цивилних комерцијалних  пилота. Чланарина је тада износила 400 динара, а при Удружењу је функционисао Фонд солидарности.  

Удружење је четири пута мењало име због статутарно-организационих промена  и то из првобитног УПЛЦВ ФНРЈ (Удружење професионалних летача цивилног ваздухопловства Федеративне Народне Републике Југославије) у УПЛЦВ Југославије, потом у Југословенско удружење линијских пилота ЈУЛП, а 2007. године  у садашњи Удружење линијских пилота Србије, које носи и 2019. године у време писања овог текста. Преко 2000 пилота су били чланови нашег удружења од оснивања до данас...
Слава УЛПС је  Свети Илија - 02.август -  и то је слава свих авијатичара Србије (пилоти, инжењери, механичари, контролори лета, помоћно летачко-кабинско особље, спортски ваздухопловци ,ваздухопловно-техничко особље) и  она је успостављена после Великог рата прогласом Краља Александра Крарађорђевића као авијатичарска слава.

УДРУЖЕЊЕ ДАНАС

Први пут у послератној историји српски пилоти су добили право да остваре путем нашег удружења право на америчку FAA - Federal aviation administration (Амерички директорат цивилног ваздухопловства) дозволу, али и на француску дозволу! У вези  процедуре поједностављена за добијање америчке дозволе много нам је помогао наш колега Драган Лазић, пилот у САД. УЛПС се повезао са Факултетом за цивилно ваздухопловство који је омогућио да пилоти школовањем добију академска звања. Све су ово резултати остварени у непосредном периоду иза нас, што нас чини поносним, али истовремено су покретачки мотив за неке нове акције и пројекте удружења на плану побољшања професионалног статуса наших летача.

Досадашњи председници УЛПС, почев од 1990. године (статутарна промена), капетани:

Ђуричко Никола (од 1990. до 1994.г.)
Мареља Драган (од 1994. до 1996.)
Семиз Перо (од 1996. до 2000.)
Никић Миленко (од 2000. до 2002.)
Иветић Владе ( од 2002. до 2003.)
Радосављевић Предраг (од 2003. до 2014.)
Исаковић Велимир (од 2014. -   )

дддд


ИЗВРШНИ ОДБОР УЛПС 2019. године

Nenaslovljenidizajn35

Капетан Велимир Исаковић, 
Председник УЛПС од 19.12.2014. године.
мклмкл

Извршни одбор УЛПС:
капетан Месаровић Душан
капетан Игњатовић Стеван
капетан Црвенко Никола
капетан Николић Драган
капетан Бреберина Ненад
капетан Пинтар Франц, ветеран

Извршни секретар Удружења линијских пилота Србије
Александра Шиндолић Јовановић 



АКТИВНОСТИ УЛПС

За последње две године одржане су две Конференција УЛПС где је донето 13 одлука, допуњен је Статут УЛПС 31.07.2017. године (чиме је омогућено чланство и пензионерима), промењен је лого УЛПС (аутор садашњег лога је вајарка Андреја Прокопијевић, а аутор претходног лога је  капетан Никола Ђуричко). Усвојен је Кодекс части УЛПС и изабрана Комисија за кодекс части и етичка питања, као и Комисија ваздухопловних ветерана (од три члана), одржана су 22 састанка Извршног одбора (од тога већина електронски) и донете 102 писане одлуке. УЛПС је посебну пажњу посвећивао и испунињавајући социјалне и хуманитарне аспекте помоћи својим члановима, када је то било потребно и неопходно. На том плану је у претходним годинама 20 колега помогнуто путем уговора о зајму, а тројица су добили неповратну помоћ, разрешени су дугови по судским предметима чланова, раскинути уговори у вези судских спорова. УЛПС је активно суфинансирало активне судске радне спорове својих чланова у преко стотину случајева! Важно је напоменути да је ово финансирано искључиво од чланарине чланова Удружења, а не никаквим другим средствима. Тиме је Удружење показало не само професионални него и хумани и племенити аспект свог рада, као друштвено активан и одговоран чинилац. 

УЛПС и МЕДИЈИ

До сада је УЛПС учествовао у разним емисијама и интервјуима и то: ОКО магазин (пад хеликоптера Ми17), РТС Око магазин (психолошки ефекти падова авиона), Политика (ванредни метео услови и летење), Н1 (Germanwings (Немачка приватна авиокомпанија), РТС (неисправност авиона), Бизнис и финансије месечник (безбедност у авиосаобраћају и повећање броја авио компанија и путника), Тањуг (Авиогенекс), Б 92 (кпт. Владимири Водопивец и слетање авиона разнетог бомбом у Могадишу), Радио Београд, Happy и Вечерње новости (додела захвалнице Француском народу), ТВ Happy и све телевизије са националном фреквенцијом РТС, Студио Б, Н1, Прва,  приказивале су откривање бисте Т. Сондермајер и спомен плоча Т. Сондермајер и А. Рајс везане за пројекат "У част српских ваздухопловних великана" као део акције "Одужимо се прецима, оставимо потомцима" разговор у вези 6. априла 1941. године на ТВ Happy, активности УЛПС, сарадња са професором са Phil Tiemeyer, Kansas State University, ТВ Лав Вршац (децембар 2018.) „Авијатичарска спомен дружина за капетана Шуњца“, постхумно додељивања медаљона Златни великан породици пок. Милоша Шуњеварића, директора ЈАТ-ове Пилотске академије.

Активности и сарадња УЛПС са другим друштвима 

Удружење Србски великани користи логистику УЛПС.
УЛПС је у потпуности финансирао управни спор Аероклуба „Наша крила“ пред агенцијом за реституцију и Министарством финансија везано за зграду у Узун Мирковој 4 која припада ваздухопловцима.
УЛПС је вршио преговоре са осигуравајућим кућама ради могућих  осигурања летачких дозвола
УЛПС је покушао да успостави сарадњу са удружењима у окружењу - Црна Гора, MONALPA, Македонија МАЛПА, Хрватска, CROALPA
Удружење је путем својих представника учествовало а семинару IFALPA “HUMAN FACTORS IN AVIATION SAFETY” и сарађује са ECA и IFALPA где је дало иницијативу за организацију два семинара.
Пројекат УЛПС „У част српских ваздухопловних великана“ замишљен је као велики и трајни у циљу очувања наше авијатичарске традиције и историјског сећања, обухватајући  више сегмената. На иницијативу УЛПС додељен је назив улице од стране Скупштине града Београда, на  делу Новог Београда по Тадији Сондермајеру на месту старог аеродрома, данас популарног под званичним називом "Airport City". Управо на месту завршетка Првог српског инерконтиненталног лета! У сарадњи са партнерима на пројекту, Директоратом цивилног ваздухопловства РС, Air Serbia и Скупштином града, подигнута је биста Тадији Сондермајеру, највећем авијатичару XX века, у реновираном  парку на углу улица Палмотићеве и Косте Стојановића у Београду. Биста је рад вајара Зорана Ивановића, а постављене су и нове уметнички  креиране спомен плоче Тадији Сондермајеру и Арчибалду Рајсу (на место старих два пута незаконито отуђуваних?!) на згради Аероклуба у Узун Мирковој 4 (рад вајарке Андреје Прокопијевић). Све се то догађало 17.06.2017. (17-21:00) на 90-годишњицу првог српског инерконтинеталног лета Т. Сондермајера и оснивања прве наше националне авио компаније "Аеропут". Тада је истог дана  одржана и Свечана академија на којој су додељене захвалнице и медаљони Златни великан заслужним авијатичарима. Свечано откривање бисте и полагање венаца обавили су име у име Скупштине града Београда, градоначелник  и његов заменик, у име ДЦВ-а и  Air Serbia, њихови највиши руководиоци генерални директори уз присуство представника  многобројних других државних институција, министарстава и организација, делегација НАКС Наша Крила и УЛПС предвођени својим председником.

Откривање спомен плоча Тадији Сондермајеру и Др Арчибалду Рајсу на згради Аероклуба обавили су представници француске амбасаде на челу са њеном екселенцијом амбасадорком госпођо Моро, замеником градоначелника Београда господином А.Младеновићем, председником НАКС Нaша крила господином С.Пејићем, представницом удружења Др Арчибалд Рајс и председником УЛПС капетаном Велимиром Исаковићем. 
На свечаној академији су додељене Велике Плаве захвалнице, захвалнице за допринос пројекту, захвалнице за допринос авијацији, партнерски медаљони, медаљони Златни великан и летачки знакови. Хор Србски Православни Појци пратио је свечани догађај пригодним песмама.
Координатор овог успешног пројекта који се и даље развија је ваздухопловни инжењер Душан Иванчајић, почасни члан УЛПС.

fff

DušanIvančajić-foto

Почасни члан УЛПС, вазд. инг. Душан Иванчајић, координатор пројекта "У част српских ваздухопловних великана" и стручни сарадник Удружења за питања безбедности рада.

УЛПС посебну пажњу посвећује новим звањима својих чланова који постају копилоти, капетани и инструктори и сваке године организује свечаност како би пригодним даривањем и окупљањем обележио њихово професионално напредовања у летачкој каријери. Тако је у 2015. године 13 колега добило је нова звања и одржана је промоција за 2016. и 2017. годину где је нова звања добило 16 колега. За 2018. годину није познат коначан број, јер је већи број колега тренутно још увек на школовању за друге типове авиона и стицање нових звања.
 
УЛПС почев од 1991. године када је после Другог светског рата  обновљена Слава Свети Илија заједно са НАКС Наша крила,  активно учествује у одржавање традиције и преношењу ротације домаћина Славе свих авијатичара Србије, Светог Илије, сваког 02. августа. Године 2017. године УЛПС је био самостални домаћин, а 2018. године колективни домаћин заједно са Удружењем пензионера ЈАТ-а, НАКС Наша крила и Удружењем жена летача. Од кад се поново прославља Слава  Свети илија, УЛПС је до сада десетак пута било домаћин Славе.

АРХИВА СЕЋАЊА
ФОТОГРАФИЈЕ са авијатичарске Славе Свети Илија 

1998ProslavaSlaveSvetiIlija

2000SlavaSvetiIlija

2001SvetiIlijaSlavaPejićSlobodaniAleksandarIIKaradjordjević

Слава Свети Илија 2001.г. Пејић Слободан, председник НАКС Наша крила и  престолонаследник Александар ИИ Карађорђевић.

piloti

Слава Свети Илија 2013. године Аероклуб, домаћин испред УЛПС капетан Ђура Киурски

Слава Свети Илија 02.08.2017. Аероклуб, домаћин Славе,капетан Велимир Исаковић, УЛПС, почасни гости славе породице покојног Тадије Сондермајера и В.Шамса

д

фдсфд

цс

ццццц

Слава Свети Илија 02.08.2018., Аероклуб, колективни домаћин Удружење линијских пилота Србије, капетан Велимир Исаковић, НАКС „Наша крила“, дипл. инж. Слободан Пејић, Удружење жена летача, госпођа Лазић и Удружење пензионера ЈАТ-а, Зоран Симоновић. Присуствовали су као почасни гости  у име Амбасаде САД, ваздухопловни војни аташе и представник  амбасаде Руске Федерације за културу, традицију и историју као VIP гости поводом јубилеја годишњице успостављања дипламатских односа Србије и њихових
држава.

гфгфдгд

њњњ

цв

Започета је иницијатива за презентацију УЛПС-А у Музеју ваздухопловства и добијена је начелна сагласност од руководства Музеја за реализацију у будућности, а у ком обиму, мери и трајању је остало да се дефинише. 

Можемо се похвалити успешном сарадњом са Француском амбасадом у различитим областима као што је култура, историја, традиција ваздухопловства, предавања, учење француског језика са попустом за чланове Удружења, итд.

На слици је приказана додела захвалнице Француском народу поводом 100 година школовања српских пилота у Француској, 26.03.2016. године.

ттттт

Удружење пилота је пружило логистику при подизању спомен плоче Небојши Илићу ХЕ Бајина Башта, а с поштовањем даје изјаве саучешћа и помене за преминуле чланове и колеге.

Удружење је у децембру 2018. године уручило постхумно Златни медаљон за допринос авијацији породици првог директора Јатове пилотске академије Милошу Шуњеварићу.

вввв

Поводом 100 година школовања српских пилота у Француској, девете деценије традиције националне српске авиокомпаније и омажа њеном оснивачу, Тадији Сондермајеру, пилоту првог српског интерконтиненталног лета Удружење је израдило  уникатне мајице и торбе и посебан каталог „Споменар авиона српских авијатичара“, а потом и летачки знак и значка УЛПС који су добили сви чланови.

У процесу је и  уметнички пројекат модерне скулптуре „Први лет“ на локацији Airport City, посвећен првом српском интерконтиненталном лету 1927. године (Париз-Mумбај-Београд). Овај пројекат “Први лет” вајарке Андреје Прокопијевић, учествовао је и на конкурсу Министарства културе. 
УЛПС се поноси својим Етички кодексом пилота и формирањем Комисије за кодекс части пилота и Комисије ваздухопловних ветерана. Она је управо подржала иницијативу за фарбањем и реконструкцијом  авиона Каравела при Музеју ваздухопловства.(чија реализација је  у току). Улпс је покренуо акцију код  Завода за споменике града Београда да се напокон поправи оштећени витраж Икар и Дедал у згради у Узун Мирковој 4, као заштићено јавно добро од културног значаја и најважнијег  културног обележја зграде Аероклуба,познатог у међународним оквирима.

Први пут у историји наше летачке популације, пилоти чланови  УЛПС су постигли споразум са Факултетом за цивилно ваздухопловство о школовању и  остварена је могућност  стицања квалификација основних и мастер академских студија за стицање звања; дипломирани инжењер саобраћаја, мастер студија менаџмент у ваздухопловству и мастер студије безбедност у  ваздухопловству . 
Удружење се ангажовало поводом ФАА дозвола, пријава и презентација комплетног процеса за чланове као и француске пилотска дозвола под истим условима који важе за француске пилоте! 
УЛПС је у комуникацији са амбасадом Словеније, ради  иницијативе уређења терена око спомен обележја Едварду Русијану, јер не постоји могућност физичког прилаза споменику. 
У процедури је постављање и треће  иначе завршене плоче Тадије Сондермајера на породичној кући, на углу улица Светогорске и Палмотићеве која раније није реализована због административно бирократских потешкоћа изазваних инерцијом неких институција надлежних за релизацију истог. (прво су дали одобрење за постављање, а потом га ставили на чекање). 
Градске сервисне институције које су нам помагале у реализацији пројекта “У част српских ваздухопловних великана“ су Градско зеленило, Урбанистички завод Београда, Градски секретаријати за урбанизам и културу. 
СПОМЕНАР ФОТОГРАФИЈА ОД 17.06.2017. ЈУБИЛЕЈИ, СВЕЧАНОСТ ОТКРИВАЊА БИСТЕ И ПЛОЧА И АКАДЕМИЈА

Collage_Fotor001

Collage_Fotor002

Collage_Fotor003

Collage_Fotor004

Collage_Fotor005

Collage_Fotor006

Collage_Fotor008

Collage_Fotor009

Collage_Fotor010
Јубиларна прослава Удружења 55 година оснивања, 96 година традиције и свечана академија су одржани  24.10.2017. у ресторану "Аероклуб" године, када је извршена додела медаљона, захвалница, признања заслужним појединцима и организацијама

666

цццц

Сарадња Удружења са организацијама и институцијама из авијације
УЛПС активно сарађује са Директоратом цивилног ваздухопловства Републике Србије по свим питањима, аспектима везаним како за летачку професију тако за организацију ваздушног саобраћаја и свега што има везе са тим у складу са најновијим европским и светским стандардима. (управо је у изради нова летачка књижица УЛПС чија рецензија је  урађена од стране надлежних из ДЦВ-а). Књижица ће у потпуности задовољити све критеријуме ФЦЛ.050 ЕАСА и АМЦ1 ФЦЛ.050) УЛПС активно коореспондира са сличним таквим институцијама у свету (ФАА и француски директорат) по питањима везаним за пилотску браншу
Удружење је за своје чланове израдило специјалне ИД карте са носачима, еполете сходно чиновима, металне ознаке за мантил или јакну.
УЛПС сарађује са националном авиокомпанијом Air Serbia по питању традиције, историје и других заједничких тема и питања везаних за ваздушни саобраћај у Републици Србији
УЛПС даје сугестије на предлоге прописа у ваздушном саобраћају и у тој сфери сарађује са Министарством за инфраструктуру и саобраћај
УЛПС је у директној и успешној комуникацији са Музејем ваздухопловства(као једном од капиталних музејских институција РС са међународним угледом) по многим пројектима везаним за баштину традиције историје авијације у нашим просторима, а поготову на сегмент који се односи на пројекат УЛПС „У част српских ваздухопловних великана“.
Надамо се да ће у будућности доћи до успешније сарадње са СМАТСА и Аеродромом Београд „Никола Тесла“. 
УЛПС има посебну и успешну сарадњу са Добровољним Ватрогасним Друштвом Вождовац на обуци за запослене и истовремено због повлашћеног статуса даје одређене погодности за чланове и њихове породице за коришћење услуга ДВД Вождовац.
Поносни смо на успешну комуникацију и сарадњу са Удружењем „Милутин Миланковић“ чији смо колективни члан и најнепосредније подржавамо све њихове акције. 
Имамо контакте и сарадњу са Удрузењем пензионисаних војних пилота и падобранаца,   као и  Удружењем МАХ+2, на циљевима и темама из авијације.
Радмила Тонковић, ауторка књига Небеске хероине, Тадија Сондермајер и др. је  стални гост на нашим свечаностима и активни сарадник по питању промоције историје и традиције авијације.
УЛПС са Удружењем (савезом) потомака ратника Србије 1912-1920
сарађује у оквиру пројекта „У част српских ваздухопловних ветерана“ где је било и обележавање годишњице Великог рата и почетака стварања наше авијације. 
УЛПС има успешну сарадњу са Удружењем жена летача где је некадашњој председници Људмили Јовановић постхумно уручен медаљон Златни великан, а међу лауреатима за добијање поклона УЛПС за стицање нових звања и чинова су и чланице овог удружења. 
Сарадња са Удружењем пензионера ЈАТа  се огледа  у организовању Св. Илије, Славе свих авијатичара Србије а и поводом других аспеката који се тичу авијације на овим нашим просторима.
УЛПС редовно прослеђује актуелне информације Удружења малих акционара ЈАТа.
Током протеклих година УЛПС је остварило одличну комуникацију са Скупштином града Београда што је резултирало величанственим успехом пројекта „У част српских ваздухопловних великана“. У 2018. године УЛПС је остварило успешну сарадњу  са Српском православном црквом, штампаријом СПЦ где радимо поново летачку књижицу. Његова Светост Патријарх Српски Господин Иринеј је за допринос и духовну помоћ Удружењу 2017. године добио Велику Плаву захвалницу УЛПС у име Српске Православне Цркве. 
Удружење је од почетка свог рада имало конструктивну позитивну и добронамерну сарадњу са блиским не само пилотским асоцијацијама у свету, него и са домаћим Удружењима, УКЛОС чију смо књигу Алманах генерација стјуардеса и стјуарда ЈАТ-а 1954-1990 промовисали, све културно историјске пројекте у сарадњи са НАКС Наша крила и Музејем ваздухопловства, а одувек смо имали добру сарадњу са Удружењем механичара и Удружењем контролора летења као и Удружењем за неговање ваздухопловних традиција. Помагали смо и рад бивших чланова Удружења, промовишући њихове радове, књиге, нпр. Пилотска књига Зорана Модлија и књигу Златка Вереша „Кад мотори утихну“. 

Медаљони „Златни великан” УЛПС
Списак добитника медаљона Златни Великан УЛПС 17.06.2017.

1.      Тадија Сондермајер            (постхумно)
2.       Владимир Шамс                  (постхумно)
3.       Георгије Нинчић                  (постхумно)
4.       Људмила Јовановић      (постхумно)
5.       Милош Шуњеварић        (постхумно)
6.       Милисав Семиз                    (постхумно)
7.       Родољуб Миловановић (постхумно)
8.       Предраг Китић                (постхумно)
9.       Милош Дракулић           (постхумно)
10.     Аврам Аврамовић - Аврам  (лично)
11.      Мирослав Исаковић - Мика (лично)
12.      Богољуб Вишњић  - Боћа   (лично)
13.    Мирко Димитријевић  (лично)
14.    ДЦВ партнер у пројекту
15.   Air Serbia партнер у пројекту

Добитници медаљона “Златни великан”  24.10.2017.
16. Вукобратовић Милан (постхумно)
17. Пинтар Франц         (лично)
18. Френц Жива                 (лично)
19. Ђуричко Никола         (лично)
20. Водопивец Владимир (лично)
21. Игњатовић Стеван         (лично)

892

Предмети које је УЛПС израдио за своје чланове и пријатеље удружења.

Удружење линијских пилота Србије захваљује свим пилотима који су за ове деценије постојања Удружења били чланови УЛПС и који су то сада и честитамо члановима који су добили нова звања и желимо им успех у каријери. 
Доделивши медаљоне Златни великан желимо да имена добитника остану трајно забележена у историји наше авијације као највиши вид почасти који Удружење пилота дарује. То се може смартати наградом Удужења за животно дело и допринос развоју авијације на нашим просторима. 
Захваљујемо добротворима који су помагали рад Удружења свих ових година постојања, а поготову партнерима који су помогли да отпочнемо и наставимо историјски пројекат “У част српских ваздухопловних великана”.
У плану УЛПС је и могући  пројекат „Споменици српским авијатичарима“ који подразумева подизање споменика посвећеног свим српским авијатичарима на  аеродрому “Никола Тесла на видном и престижном месту (постоји идејно решење са предпројектом споменика) Споменик би био посвећен свим авијатичарима Србије кроз све деценије постојања авијације на овим просторима, знаним и незнаним, живим и покојним, цивилним, спортским и војним. Споменик би био омаж професији авијатичар које представља једно од најпрестижнијих и најчаснијих професија на свету. Овакви споменици посвећени професијама постоје у Америци, Француској, Русији, Великој Британији. Сам споменик би био висине 2 - 2,5 м, са постаментом 1,20 - 1,50 м, што би оријентационо било око 3,2 - 4 м укупне висине, са уклесаним натписом „Авијатичар“ и са урезаним подацима у постамент, или посебно постављеном плочицом ко је и када подигао споменик (како то одлучи Комисија за споменике). 

Постоји и идеја о постављању споменика знаменитом авијатичару и академику Александру Дероку.
У плану је израда мајице са изгледом кокпита Потез 25 којим су Тадија Сондермајер и Л. Бајдак извршили историјски лет Београд Париз Бомбај као и пар фотографија Аеропута

ХОЛ ЗГРАДЕ АЕРОКЛУБА И ПРОСТОРИЈЕ УЛПС

Изглед просторија Удружења линијских пилота Србије и седишта у Узун Мирковој 4, данас.

holUzunMirkova4

VitražDedaliIkaruzgradiAeroklubauUzunMirkovoj4

111269

ПРОФЕСИОНАЛИЗАМ, ЕНТУЗИЈАЗАМ, ПАТРИОТИЗАМ УЛПС

Најбољи пример кредибилитета и репрезентативности нашег Удружења приказао се за време ратних збивања 90 година када су изузете од ембарга Уједињених нација лиценце чланова нашег Удружења и дозвољен њихов ангажман у другим компанијама у свету. То је био резултат рада нашег Удружења и тадашњег руководства на челу са капетаном Ђуричком и добрих веза које смо имали са сродним међународним ваздухопловним асоцијацијама. У пракси се то на жалост није могло да се скроз примени јер је зависило од авио компанија које су хтеле да ангажују наше колеге. Наш члан ИО УЛПС капетан Стеван Игњатовић је  1999. године био један од учесника који је први полетео са колегом капетаном инст. Остојином Савом и Ф/Е Миком Рогићем у рискантној и храброј акцији спашавања 9 ЈАТ-ових авиона прелетом у дозвољеном коридору у румунски ваздушни простор на аеродром у Букурешту  29. марта 1999. године у 12 часова. Захваљујући њима и осталим нашим бројним колегама  остала је неоштећена флота ЈАТа која је касније била у експлоатацији. Никада се не сме заборавити и умањити значај наших чланова, тадашњих летача у саставу ЈАТ-а који су надљудским пожртвовањем, изузетном посвећености и врхунском професионалношћу учествовали у хуманитарно спасилачким акцијама евакуације наших грађана, жена и деце са подручја бивиших република које су се нашле у грађанском ратном вихору деведесетхих година (БиХ, Хрватска).

Тај исти професионални ентузијазам, врхунски патриотизам и храбро држање су показали у сличним хуманитарним акцијама евакуације наших радника, њихових породица и туриста у ратним збивањима на простору Блиског Истока и Африке, како пре деведесетих, тако у деведесетим годинама и после тога (Блиски Исток, Ирак, Либија). 
На пољу заштите части, статуса, специфичности пилотске бранше и саме социјалне и економске позиције пилота УЛПС у Србији има више деценијску успешну и активну сарадњу са Самосталним синдикатом саобраћајних пилота Србије. Заједно, а и свако у свом делокругу рада чине све да положај пилота у нашој држави по свим аспектима у друштвеном и материјалном смислу буде бољи и успешнији у Републици Србији. Многи од чланова УЛПС су и чланови СССПС. Као својеврсни податак о тој међусобној сарадњи и конструктивној повезаности говори чињеница УЛПС и СССПС годинама уназад деле заједнички простор.

У данашњој ери великих мултинационалних корпорација, тенденција је рестриктивност и минимизирање чланства пилотских удружења широм света.  Свако се летачко удружење бори против тога на свој начин, у заштити интереса професије, звања и професионалних каријера својих чланова. У будућности ће то још више представљати изазов за рад свих асоцијација у свету, али захваљујући високој свести и професионалности својих чланова она остају, развијају се и расту.  Наше удружење се на свој начин бори да заштити интересе летача  и свега што је у домену његовог рада, а тиче се безбедности, организованости, експедитивности и технолошке иновативности било код нас и у свету. Прошавши кроз све ове фазе као и сродне пилотске асоцијације у свету, даје нам за право наду да ћемо се изборити да у будућности на најбољи начин представљамо, презентујемо и штитимо интерес летача код нас и у свету. 

УЛПС има друштвено одговорно понашања и отворену понуду свим образовним институцијама и невладиним организацијама да учествује у заједничким пројектима популаризације авијације и посредне заштите интегритета летачке професије у друштву.
Удружење линијских пилота Србије  је својеврсни презентер, доказани заштитник интереса пилотске популације и конструктивни друштвени чинилац у решавању проблематике везане за ваздушни саобраћај, како код нас у Републици Србији, тако и у свету. 

Удружење линијских пилота Србије је и у току 2019. године активно наставило да даје допринос у решавању проблематике везане за ваздушни саобраћај као и питања која се тичу професије летача и њихове улоге у савременој авијацији.

Тако је на 74. годишњој конференцији IFALPA и ECA одржаној у Берлину од 25. до 29. 04. 2019. представник нашег Удружења, Јован Прокопијевић био присутан овом репрезентативном скупу и дао свој допринос успеху ове конференције “the Global Voice of Pilots in working toward the highest standard of aviation safety worldwide“.

Дана 15.05.2019. у Аероклубу смо се окупили као резултат вишегодишње традиције, поводом више повода: годишње промоције нових звања наших чланова, постхумних добитника Медаљона Златни Великан, добитника захвалница и признања за помоћ и рад у УЛПС.

Овакве свечаности су и права прилика да се афирмишу праве вредности и скине вео заборава са многих заслужних авијатичара којима припада заслужемо место у нашој култури сећања и историји наше авијације.

Ово је линк где је објављен текст о свечаности УЛПС 15.05.2019.г а прилог о свечаности око 3,5 минута је такође објављен на ТВ Прва.

Дана  17.06.2017 и 24.10.2017. у Аероклубу смо се окупили као резултат вишегодишње традиције, поводом више повода: годишње промоције нових звања наших чланова, постхумних добитника Медаљона Златни Великан, добитника захвалница и признања за помоћ и рад у УЛПС.

Овакве свечаности су и права прилика да се афирмишу праве вредности и скине вео заборава са многих заслужних авијатичара којима припада заслужемо место у нашој култури сећања и историји наше авијације.

Овакви поводи свечаности су и својеврсни путоказ младим и будућим летачима да следе путеве својих претходника и буду још бољи и успешнији на понос у свету авијације Србије.

У уводном обраћању добитницима и драгим гостима, председник Удружења линијских пилота Србије, капетан Велимир Исаковић је подсетио на историјат пилотских удруживања на нашим просторима као и континуитет које наше удружење наставља у традицији пилотских асоцијација.

Презентовао је досадашње активности Удружења како на професионалном тако и на плану историје чувања традиције наше авијације и представио програм будућих активности на пољу јубилеја, значајних догађаја и личности из наше авијације.
Капетан Стеван Игњатовић се обратио гостима и указао на разлоге окупљања и образложио именовања добитника признања.

У прошлој години су промовисани у звање инструктора колеге капетани: Горан Јовчић, Радован Влашић и Небојша Ђукић. У току програма школовања су још неке наше колеге тако да списак ове године није коначан. Овом пригодом новим инструкторима припремљене су специјално ручно урађене посребрене оловке са њиховим именима.

Свечаност са коктелом одржана је од 12-15 часова у присуству добитника признања медаљона „Златни великан“, највишег одличја које додељује УЛПС и који представља награду за животни допринос у авијацији. Добитници за 2018.г. су постхумно легендарни авијатичари Павле Црњански и Лазар Девић, на предлог Секције ветерана УЛПС.

Павле Црњански (1913-1990) је био предратни војни пилот ЈКРВ, једини активни резервиста који је учествовао у априлском рату 1941. године и оборио немачки бомбардер, припадник РАФ-а, учесник специјалних савезничких мисија изнад Југославије током II Светског рата, послератни инструктор, пилот Ваздухопловног савеза, руководиоц наших репрезентативних спортских ваздухопловних селекција и начелник Инспектората летачке службе Ваздухопловног
савеза Југославије. Био је инструктор десетинама наших летача у послератном периоду и остао у сећању као изузетан авијатичар, педагог и визионар авијације наших простора, близак рођак писца Милоша Црњанског. Медаљон је у име породице примила удовица, госпођа Црњански.

Лазар Девић (1935-2004) је започео каријеру авијатичара као спортски моделар, једриличар, спортски моторни пилот, а касније у ЈАТ-у је постао капетан и потом инструктор многим
генерацијама ЈАТ-ових пилота и руководилац Летачке оперативе Југословенског аеротранспорта у златно доба наше националне авиокомпаније. Остао је у сећању ЈАТ-оваца
као диван колега, изузетно професионалног и господственог понашања, синоним за истинског авијатичара. Медаљон је у име породице примио син Дејан Девић, наш колега из Air Serbia.

На свечаности су објављена имена добитника Захвалнице која је додељена бившим председницима Удружења линијских пилота од 1991. године када је дошло до статутарне промене и то: Марељи Драгану, Семиз Пери, Никић Миленку, Иветић Влади и Предрагу Радосављевићу. Бивши председник Никола
Ђуричко је иначе добитник и медаљона „Златни великан“ и уметнички креатор претходног лога Удружења пилота као и дизајнер садашњих захвалница УЛПС.

За заслуге и сарадњу са Удружењем у протеклим деценијама су Великом плавом захвалницом постхумно награђени оснивачи послератног Удружења 1962. године, а које баштини традицију предратног Српског Аероклуба „Наша крила“, пилоти Теофило Марјановић и Милорад Шљивар. За изузетан допринос развоју наше историографије и чувању историје и баштине наше авијације постхумно је одликована Бисерка Исаковић, иначе и сама пилот и авијатичар, једна од заслужних за оснивање и рад Музеја ваздухопловства у Београду.

За велики допринос развоју Удружења као и успешну сарадњу у протеклом периоду на његовим пројектима, посебним захвалницама награђени су пуковник Драган Панић из Министарства одбране, пензионисани пуковник, пилот инструктор Бориша Мандић испред Ваздухопловне фондације Пилот Михаило Петровић и Удружења Ма+2, Удружење жена летача Србије и Издавачка фондација Српске православне цркве за помоћ на штампању летачке књижице УЛПС.

Директору Athis Aviation Delta Museum у Француској, великом авијатичарском ентузијасти и професионалцу, Александру Поздеру, крајем прошле 2018. године је уручена Захвалница УЛПС за вишегодишњи допринос и сарадњу са нашим Удружењем.

Почасна летачка значка УЛПС уручена је испред команде РВ и ПВО Војске Србије пуковнику, пилоту - инструктору Горану Радосављевићу.

За изузетан вишегодишњи допринос раду Удружења и одлазак у пензију, подпредседнику УЛПС капетану Стевану Игњатовићу, уручена је Захвалница и поклон Удружења.

Нашем истакнутом активном члану и добротвору, Браниславу Јовановском (капетану B 747), који је прешао у пензионерске воде али je и даље наставио са летењем, такође је уручена Захвалница и пригодан дар Удружења.

Посебан тренутак емотивности код свих присутних на овој свечаности је био када је најстаријем цивилном летачу Србије, ветерану нашег Удружења, капетану Авраму Аврамовићу, једном од првих лауреата медаљона „Златни великан“ била уручена електронски скенирана летачка војна књижица од пре 70 година. Био је то тренутак за памћење.

ТВ Прва је испратила читаву свечаност, објавивши прилог о догађају, 18.05.2019. у јутарњем програму. У овом прилогу између осталих информација, интервјуе су дали председник УЛПС, капетан Велимир Исаковић и капетани Стеван Игњатовић и Аврам Аврамовић.
Udruženje-linijskih-pilota-Srbije3


Udruženje-linijskih-pilota-Srbije2


Udruženje-linijskih-pilota-Srbije7

Udruženje-linijskih-pilota-Srbije5

Udruženje-linijskih-pilota-Srbije4




Слава авијатичара Свети Илија 02.08.2019.

Континуитет слављења Славе је настављен тако да је 02.08.2019. одржана свечаност Славе Свети Илија, на 95-годишњицу слављења Славе свих авијатичара Србије, установљена указом краља Александра из 1924. године.

Ова прослава Славе се истовремено поклапала и са 75-годишњицом низа важних историјских догађаја и јубилеја који су утицали на ток и судбину наше авијације на овим просторима. (операција „Halijard“ и школовање прве групе
наших пилота официра у Совјетском Савезу). Куриозитет Славе је управо да је један из те групе првих пилота и наш Златни великан и ваздухопловни ветеран, Аврам Аврамовић (97 година), био присутан.

У име ваздухопловних институција, организација и удружења Републике Србије овом достојанственом скупу присуствовали су руководиоци Директората цивилног ваздухопловства Србије, представници команде РвиПво Војске Србије, аташеи Руске Амбасаде задужени за историју, традицију и културу,
председник Удружења за ваздухопловну традицију, председник Ваздухопловног савеза Србије, представници ваздухопловних удружења: Фондације Пилот Михаило Петровић, Кластера авиоиндустрије и других ваздухопловних удружења и пријатељских сродних друштава (Удружења Милутин Миланковић,Арчибалд Рајс).

Слави је присуствовало преко 140 гостију од којих су неки најзначајнија имена наше авијације у послератном периоду, а били су и потомци и најближи сродници најзначајних историјских великана наше авијације. Домаћини Славе
су поред Удружења линијских пилота Србије и председника капетана Велимира Исаковића који се обратио присутнима, били и председници НАКС Наша Крила, инж.Слободан Пејић, Удружење жена летача Србије г/ђа дипл.мет. Олгица Лазић, Удружење пензионера ЈАТа, пенз.инст.Зоран Симоновић, уз подршку Air Serbia.

Udruženje-linijskih-pilota-Srbije1


Udruženje-linijskih-pilota-Srbije13







Udruženje-linijskih-pilota-Srbije15


Udruženje-linijskih-pilota-Srbija1


Udruženje-linijskih-pilota-Srbija2

Udruženje-linijskih-pilota-Srbija3

Udruženje-linijskih-pilota-Srbija4



20190802Fotor6



Galerija


Radno vreme

  • ponedeljak
    8-16h
  • utorak
    9-16h
  • sreda
    9-16h
  • četvrtak
    9-16h
  • petak
    9-16h
  • subota
    9-16h
  • nedelja
    9-16h

Ukoliko ste zainteresovani za proizvode i usluge firme, ostavite upit i dobićete odgovor u najkraćem mogućem roku. Upit će biti vidljiv na portalu

Jesi li čovjek ?

Oceni preduzeće i napiši svoj utisak o saradnji.

Tvoja ocena:
Jesi li čovjek ?

Slične kompanije

OMLADINSKA ZADRUGA OMLADINA ADA

Omladinska zadruga Omladina Ada

Lenjinova 46, 24430 Ada

Mesna zajednica Omoljica

Mesna zajednica Omoljica

Cara Dušana 2, 26230 Pančevo, Omoljica

Pro urba doo

Čišćenje i održavanje javnih površina i javnih toaleta Subotica

Trg Cara Jovana Nenada 15/7, 24000 Subotica

JP KOMUNALAC

Komunalne usluge Irig

Vuka Karadžića 45, 22406 Irig

Opština Vlasotince

Opština Vlasotince

Trg Oslobođenja 12, 16210 Vlasotince

JKP Čistoća

Javno komunalno preduzeće Sombor

Rade Drakulića 12, 25000 Sombor